Onderwijsmarketing: promotiefilm voor een school

Onderwijsmarketing: promotiefilm voor een school

Als je als onderwijsinstelling meer leerlingen of cursisten wil aantrekken, dan ontkom je niet aan goede onderwijsmarketing. Het vormen van een positief en accuraat beeld van de school is daar een onderdeel van. Bij deze beeldvorming spelen video en fotografie een belangrijke rol.

Voorbeeld van een promotiefilm voor een school

We zijn door Up2Learn Taaltrajecten ingeschakeld om de bovenstaande promotiefilm te produceren. Daarnaast hebben we foto’s gemaakt voor hun website.

Promotiefilm onderwijs – de briefing

Up2Learn Taaltrajecten begeleidt statushouders en migranten bij hun inburgering in Nederland en het leren van de Nederlandse taal. Een bijzonder kenmerk (USP) aan Up2Learn is dat ze meer bieden dan alleen klassikale taallessen. Ze nemen cursisten mee op excursie naar plekken als het Binnenhof en de Tweede Kamer, waar ze leren over de Nederlandse geschiedenis en staatsinrichting. De school organiseert ook informatiebijeenkomsten over het vinden van werk of een leerbaan. Ze maken gebruik van actieve les vormen, waarbij cursisten via een rollenspel kunnen oefenen met praktijksituaties.

Een behoorlijk divers aanbod dus. De briefing voor de promotiefilm was daarom in de eerste plaats om de diversiteit in beeld te brengen. Daarnaast viel het me op dat de sfeer bij Up2Learn vrij informeel is; er wordt hard gewerkt, maar ook gelachen.  De docenten zijn persoonlijk betrokken en benaderbaar en dit stimuleert de cursisten om actief mee te doen. Naast het diverse aanbod wilden we ook zeker de vrolijke en open sfeer in de promotiefilm vastleggen.

Promotiefilm onderwijs – de aanpak

De doelgroep van de video zijn potentiele cursisten. Die bestaat overwegend uit statushouders en migranten die allerlei verschillende talen spreken en het Nederlands nog niet beheersen. De taal van de video was dus de eerste uitdaging.

Kiezen we ervoor de video in meerdere talen te doen? Dan sluit je individuen uit die een minder vaak voorkomende taal spreken. Kiezen we voor ondertiteling in verschillende talen? Dan sluit je de mensen uit die nooit goed hebben leren lezen. En dat terwijl alfabetisering onderdeel is van het lespakket.

Het was dus belangrijk dat het verhaal ook zonder gesproken en geschreven tekst goed kan worden gevolgd. Daarom hebben we gekozen voor een opzet waarbij we het traject van cursisten in beeld brengen: van worstelen met taal en oefenen in de klas tot succesvol toepassen in de praktijk.

De vrolijke en gemotiveerde cursisten maakten het eenvoudig om de gewenste sfeer van de video op een natuurlijke manier neer te zetten. Het tempo van de video, de upbeat muziek en de motion graphics benadrukken deze sfeer.

Onderwijsmarketing – fotografie

Naast een promotiefilm, hebben we voor de opdrachtgever ook foto’s gemaakt voor hun website en social media. Zie hier een aantal voorbeelden:

onderwijsmarketing, fotografie, school, opleiding, training, foto, marketing, video, videoproductie, promotiefilm onderwijsmarketing, fotografie, school, opleiding, training, foto, marketing, video, videoproductie, promotiefilm onderwijsmarketing, fotografie, school, opleiding, training, foto, marketing, video, videoproductie, promotiefilm onderwijsmarketing, fotografie, school, opleiding, training, foto, marketing, video, videoproductie, promotiefilm

 

De fotografie wordt bij ons verzorgd door fotograaf Wilmar Dik. Je kunt zijn werk bekijken op zijn website: www.reclamebeeld.nl

Ook een promotiefilm laten maken?

Wil je ook een promotiefilm voor onderwijsmarketing inzetten? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. Of laat je inspireren door onze andere promotiefilms!

Email: info@tasfilms.nl
Vragen over videoproductie: 06 246 521 61 (Francis)
Vragen over fotografie: 06 515 203 60 (Wilmar)