Productvideo
Heb je net een nieuw product gelanceerd, of kan de verkoop van een bestaand product wel een boost gebruiken? Laat je product zien in een productvideo!
Iedereen die van plan is een product aan te schaffen, start met de oriënterende fase. Ze zijn bewust van het feit dat ze een product nodig hebben en gaan op zoek naar informatie over wat er beschikbaar en mogelijk is. In die zoektocht krijgen ze een heleboel verschillende oplossingen en alternatieven gepresenteerd. Ze lezen reviews, wegen de voor- en nadelen af en vergelijken prijzen. En daar maakt een productvideo het verschil.
In een productvideo kan een potentiële klant jouw product in actie zien
Je kunt natuurlijk een mooie tekst bedenken over hoe snel en gebruikersvriendelijk jouw product is. Maar het is veel sterker om te laten zien hoe makkelijk jouw product in een paar seconden de oplossing biedt waar je doelgroep naar op zoek is.
In een productvideo kun je alle voordelen van je product op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier belichten. Je kunt laten zien hoe het eruit ziet en hoe het werkt. Je kunt laten zien dat je begrijpt waar je doelgroep tegenaan loopt en dat jouw product de oplossing biedt. En je kunt laten zien waar jouw product in uitblinkt ten opzichte van die van de concurrent.
Voorbeeld van een productvideo
De productvideo bovenaan deze pagina hebben we geproduceerd voor Martens Beton. De video belicht de voordelen van de standaardputten die Martens produceert. Een belangrijk USP is dat Martens een bijzonder grote selectie aan standaardputten op voorraad heeft. Daardoor kunnen ze veel sneller leveren dan andere bedrijven die hetzelfde product aanbieden. Dat is bijzonder waardevol voor de doelgroep: door snelle levering kan de doelgroep efficiënter plannen met zo min mogelijk stagnatie, wat enorm belangrijk is in de bouw. De kracht van video is hier dat de kijker de indrukwekkende voorraad met eigen ogen kan zien. Dat maakt veel meer indruk dan dat ze de informatie uit een tekst halen.
De video belicht nog meer voordelen aan de standaardputten, zodat de klant een goed beeld krijgt van het product. Ook licht het een sluier op van het productieproces; wie een kijkje durft te geven in de eigen keuken heeft zijn zaken goed op orde. Als voiceover hebben we gekozen voor Chris Schwencke, omdat zijn zakelijke en warme stem perfect past bij de stijl en doelgroep van de video.
De productvideo eindigt met een klant interview. Daarin vertelt een klant over hoe Martens de beloftes heeft waargemaakt. Tevreden klanten zijn goede ambassadeurs voor je product. Ze hebben geen commercieel belang bij het aanprijzen van het product en kunnen daardoor een onafhankelijke mening geven. Dat versterkt de betrouwbaarheid van de informatie in de video in de ogen van de potentiële klant.
Wil je ook een productvideo laten maken?
Bekijk hier nog meer voorbeelden: product video
Enthousiast geworden? Neem contact op!
tasfilms videoproductie
Naast productvideo’s, maken we ook andere soorten video’s: bedrijfsfilms, testimonial video’s, evenementvideo’s, instructievideo’s, arbeidsmarktcommunicatievideo’s en meer. Dus ben je op zoek naar een videoproducent voor jouw volgende video? Bel of mail ons, dan kunnen we met je in gesprek over wat we voor je kunnen betekenen.